עם סגירת החנויות הפיזיות בכל העולם, צרכנים רבים יותר פונים לאמזון, במיוחד לאור המשלוחים המהירים ועד הבית שהיא מציעה.
מצב זה הביא לעלייה במכירות של חלק ממוכרי אמזון, אך רוב המוכרים מתמודדים גם עם קשיים ופחדים כאשר אמזון מקפיאה משלוחים של מוצרים 'לא חיוניים' מסוחרי צד ג למחסניה והתנהגות הצרכנים משתנה במהירות.
השינויים המהירים בעולם וההשפעה של נגיף הקורונה מכריחים את מוכרי האמזון לשנות אסטרטגיות ולהתאים עצמם כמעט ברמה יום יומית.
מסקר שנערך בתחילת מרץ 60% מהקמעונאים אומרים כי הם מבצעים התאמות לאסטרטגיית השוק שלהם כתוצאה ממגפת הקורונה, אך ההתאמות אלו עשויות להיות שונות עבור כל סוחר. חלק שולחים מוצרים נוספים לאמזון, חלק משנים מחירים, אחרים עשויים להתמקד במכירות באתרי האינטרנט שלהם, שבהם יש להם מרווח רווח גבוה ואילו אחרים פשוט ממתינים שהמצב יחזור לשגרה.
רכזנו עבורכם מספר המלצות ואנו נעדכן אותן לפי ההתפתחויות:
- השתדלו להימנע ממצב בו המוצר שלכם לא במלאי, בקצב המהיר של המכירות באמזון כיום (שמזכירות את מה שקורה ברבעון האחרון לרוב) – מוצר שלא יהיה במלאי יותר מ 30 יום יאבד את היסטוריית המכירות שלו ודירוגו יפגע ברגע שיחזרו.
- למרות הסעיף הקודם – אל תנסו לנצל את המצב בצורה מוגזמת, בתחילת המשבר העלו הרבה סוחרים באמזון את המחירים של מוצרי הגיינה כגון מוצרי חיטוי וכפפות – גם בגלל החשש שהמלאי ייגמר וגם בגלל העובדה שלקוחות רכשו כל מה שיש בכל מחיר -מה שפגע בלקוחות וגרם לאמזון להסיר את הליסטים האלו לחלוטין ולחסום את המוכרים שהציעו אותם.
- אל תצהירו בדפי המוצר שלכם שהמוצרים שלכם יכולים להגן מקורונה, לרפא קורונה או להקל על התסמינים, אמזון הסירה למעלה ממיליון! פריטים שפרסמו הצהרות כגון "כפפות המונעות את נגיף הנגיף, שפעת ודלקת ריאות" וכן מסכות שטענו כי "מבודדות נגיפים הנושאים רוק", מצב זה תקף גם לפרסום בפייסבוק ובגוגל שנוקטים כעת באותה מדיניות מחמירה.
- דאגו למחסן צד ג' שיודע לייצר משלוחים לבית הלקוח – אנחנו אישית שמרנו מלאי לכמעט כל הלקוחות שלנו במחסנים כאלו בארה"ב כגיבוי למקרה שהמלאי שלנו באמזון יסתיים ולא נוכל לשלוח עוד סחורה (אמזון אכן עצרה את האפשרות לשלוח סחורה למחסנים שלה ברוב הקטגוריות) או למקרה ששירות המשלוחים של אמזון יצומצם משמעותית בהמשך, ההנחה שלנו היא שההגבלות האלו יגדלו עם הזמן מה שיגרום לביקוש לכל המוצרים לגדול באמזון.
- גם אם המוצרים שלכם אינם בקטגוריות העדיפות השתדלו לא להוריד מחירים יותר מדי, סביר להניח שהמכירות שלכם יירדו כעת ואחוזי ההמרה מפרסום ממומן יקטנו אבל ברור לכולם שאפילו אם המצב יתפתח, הצורך לטווח הארוך לסחורות מכל הסוגים יישמר (ואולי אף יגדל) ולכן חשוב שיהיה לכם תמיד מלאי זמין באמזון, אם לספקים לא יהיה מלאי כאשר הביקושים יתחילו שוב, אמזון תהיה אגרסיבית בניסיון למצוא מקורות אחרים.
- עדכנו את המילות מפתח והנגטיב שלכם בקמפיינים – שינויים כה קיצוניים בהתנהגות צרכנית משנים במיידית גם את הביטויים שאותם הם מחפשים ואת צורת הקנייה של הלקוחות, לכן חשוב מאוד לעבור על הקמפיינים בתדירות הרבה יותר גבוהה, להתאים את המילים ולמקסם אותם ללא הפסקה.