תוצאות: 472,389 מכירות ב 14 יום לאתר חדש.
כפי שתראו בסרטון, האתר הזה – אתר חדש, הכניס קרוב לחצי מליון ש"ח בחודש הראשון להקמתו, להלן כמה טיפים ופעולות שבצענו על מנת להגיע לתוצאות הנ"ל, המודל מתאים בעיקר לאתרים חדשים שמוכרים מותגים מוכרים או לחלופין מוצר שמוכר את עצמו (כזה שדורש פחות מיתוג למוצר).
1.מחקר והצעה בלי ניתנת לסירוב.
המרכיב החשוב ביותר באיקומרס היא הצעת ההערך שלכם ללקוח, מה אתם נותנים לו ולמה כדאי לו לקנות דווקא מכם.
על מנת לייצר הצעה כזאת ביצענו מחקר מתחרים מקיף, למדנו מה המתחרים נותנים והרכבנו הצעה משתלמת ואטרקטיבית יותר, כשזאת שלקוח פוטנציאלי לא יכול לסרב לה.
הצעת ערך בלתי ניתנת לסירוב יכולה להגיע בצורה של מחיר משתלם, שירות בלי רגיל (משלוח מהיום למחר) או כל יתרון אחר שחשוב באופן משמעותי ללקוחות הפוטנציאלים.
במקרים מסוימים כדאי לייצר הצעתך ערך בלתי ניתנת לסירוב גם במחיר הפסדי (עוף בשקל של רמי לוי) על מנת למשוך לקוחות ולהרוויח ממוצרים אחרים באתר ומרכישות חוזרות.
במקרה שלנו הצלחנו להגיע להצעה שהיא גם משתלמת לבעל החנות וגם ללקוח הסופי.
2. בניית אמון.
אחד המכשולים העיקריים ברכישת הרשת הוא האמון, בטח ובטח כשמדובר באתר חדש ולא מוכר – הרבה אנשים יחששו לרכוש ממנו ולהשאיר בו את הפרטי האשראי.
על מנת להתגבר על בעיית האמון נעזרנו במשפיעי דעת קהל רלוונטיים שהמליצו על האתר ועל המוצרים ובכך הקטינו את בעיית האמון בקרב הלקוחות.
3. הפצה רחבה.
כעת כשיש לנו הצעה בלי ניתנת לסירוב המטרה שלנו היא להגיע לכמה שיותר אנשים רלוונטיים בכמה שפחות זמן.
פייסבוק וגוגל הם כלים חשובים אבל הגדילה בהם צריכה להיות הדרגתית, ובכל מקרה אנחנו אף פעם לא ממליצים להישען רק על הערוצים האלו לצורך פרסום והבאת לקוחות (בשלב מסוים תתקעו או שהעלויות לא ישתלמו לכם).
לכן, בנוסף לגוגל ופייסבוק השתמשנו ברשת שותפים גדולה שיש לנו ובשיתופי פעולה – שפרסמו את המוצרים תמורת עמלות מכירה בלבד – וכך הצלחנו להגיע לחשיפה של קרוב למיליון איש בתקופה מהירה, עם מינימום סיכון והשקעה במדיה ממומנת (סה"כ תקציב המדיה הממומנת לתקופה עמד על פחות מ 5000 ₪).
4.מערך ריטנשיין ורימרקטינג יעיל.
כשמקבלים חשיפה כל כך גדולה וכמות של מכירות חשוב מאוד לוודא שנדע למקסם את הטראפיק של הגולשים ולהוציא את המקסימום מכל לקוח.
לכן, דאגו שמערך הרימרקטינג שלנו יעבוד ביעילות ויגרום לכמה שיותר גולשים לרכוש מאיתנו מוצר גם אם הם לא עשו זאת בביקור הראשון באתר שלנו.
במקביל – וחשוב יותר – דאגנו ליצור מערך ריטנשיין (מעורבות מחדש) ללקוחות שרכשו בפועל על מנת לגרום להם לרכוש מאיתנו שוב ושוב, ובאמצעות שימוש בקופונים חכמים, אימייל מרקטינג מפולח, פופאפים ופרסונליזציה הצלחנו לגרום לחלק מהלקוחות לרכוש בערך גבוה יותר ואף לחזור ולרכוש שוב באותה תקופת הזמן.