salexpresssalexpress
  • הדרכות איקומרס
  • השירותים שלנו
  • קורסים
  • אמזון בוסט
  • צור קשר

אמזון בישראל – המדריך המלא (מתעדכן)

עדכון אחרון:  15.2.2020

הצעד האחרון של אמזון המאפשר למוכרים ישראלים להציע את הסחורה שלהם ללקוחות ישראלים מעיד על כוונות משמעותיות של אמזון לייצר נוכחות משמעותית בישראל.

מטרת המדריך הנ"ל הוא לעשות סדר בכל מה שקשור לאמזון בכלל ולאפשרות בארץ בפרט והוא נועד לכל מי שבוחן את האופציה למכור בפלטפורמה.

אוריאל מצליח


עדכונים:

3.2.19: אמזון מאפשרת החזרת מוצרים מישראל בחינם, כחלק משיתוף פעולה עם חברת DHL.

11.11.19 : אמזון מאפשרת לישראלים לגלוש באתר ובאפליקציה בעברית וכן לקבל תמיכה בעברית, בנוסף המוצרים יוצגו בשקלים.

1.11.19: אמזון מציעה משלוח חינם לישראל על קניה מעל 49$ של המוצרים הנרכשים ישירות מאמזון (ולא מצד שלישי)

15.8.19:  אמזון התחילו לפרסם בישראל ולעודד צרכנים לרכוש ישראלים לרכוש בפלטפורמה וזאת בנוסף לשיתופי פעולה שאמזון סגרו עם הבנקים לאומי ופועלים.

אמזון פתחה את הפעילות באופן רשמי בארץ והקימה דף בעברית המזמין מוכרים ישראלים למכור דרך הפלטפורמה

מוכרים ישראלים ראשונים כבר פתחו חנויות בפלטפורמה.

20.7: על פי הפרסומים אמזון תתחיל לפרסם בקרוב לקהל הצרכנים הישראלי על מנת להגדיל את תנועת הרוכשים הישראלים לפלטפורמה, בנוסף תינתן עדיפות למוכרים הישראלים כאשר יתבצע חיפוש מישראל כך שהתוצאות הראשונות בדף החיפוש יהיו של מוכרים מישראל  – במידה ויהיו כאלו רלוונטים לשאילתת החיפוש של הגולש.

 

מה זה אמזון?

אמזון הוא אתר הקניות הגדול בעולם המערבי שמשמש גם כמרקטפלייס – כלומר פלטפורמה המחברת בין מוכרים לבין קונים ברחבי העולם.

לאמזון יש מעל ל 300,000 מיליון לקוחות פעילים ב קרוב ל 200 מדינות ברחבי העולם שקונים מוצרים בכמעט כל נישה אפשרית דרך האתר.

מה הכי כדאי למכור באמזון ומה הן הקטגוריות המובילות באתר?

היתרון המשמעותי ליצרנים, מותגים ולכול מי שרוצה למכור משהו הוא שבזכות הגודל העצום של אמזון ובזכות מליוני האנשים המבקרים באתר בכל יום – יש באופן קבוע דרישה לכמעט כל מוצר בכל נישה, החל מנישות רחבות כגון אופנה, מוצרים לבית, מוצרי יופי ועד לנישות נישתיות מאוד כגון מוצרים מקצועיים למפעלים, מוצרים נדירים מרחבי העולם, ציוד לעסקים ועוד.

האם יש אמזון בישראל? ומה בדיוק זה כולל?

נכון להיום אין אתר ישראלי לאמזון, אבל ישראלים יכולים למכור לישראלים דרך האתר האמריקאי של אמזון (amazon.com), המשמעות היא שאם לקוח ישראלי יחפש מוצר כלשהו הוא יקבל גם תוצאות של מוכרים ישראלים שמציעים את המוצר ככה שהוא יוכל לקבלו מהר יותר ולעיתים זול יותר בגלל עלויות המשלוח המופחתות.

האם למוכר ישראלי שווה להיכנס למכור באמזון ישראל? כמה רוכשים ישראלים יש בפלטפורמה?

נכון להיום רוב הישראלים עדיין לא מורגלים לרכוש באמזון והביקוש מצד הקונים קטן, עם זאת כל הערכות מראות שכעת – עם האפשרות לרוכשים לקבל מוצרים מישראל – הביקושים יתחילו לעלות באופן מהיר ויותר ישראלים יחפשו מגוון רחב של מוצרים באמזון, בכמעט כל מדינה שאמזון נכנסה אליה היא נהייתה האתר הדומיננטי ביותר לאיקומרס ולכן סביר מאוד להניח שזה גם מה שיקרה בישראל עם הזמן.

כניסה לאמזון ישראל בהקדם כנראה לא תייצר היקף גדול של מכירות בחודשים הקרובים אך היא מאפשרת לתפוס נוכחות ולהיות ראשונים בפלטפורמה  שכנראה תשנה את כללי המשחק בעולם האיקומרס הישראלי.

מי אחראי על שליחת המוצר ללקוח?

מוכרים שרוצים למכור באמזון יכולים לבחור באחת משתי האופציות לשליחת המוצר ללקוחות:

Fulfillment by merchant)  FBM) – באופציה זאת המוכר אחראי לאריזת ושליחת המוצר ללקוח הסופי, כלומר המוכר מציע מוצר למכירה באמזון – וברגע שיש רכישה של המוצר המוכר צריך לשלוח ללקוח את המוצר הביתה.

במקרה זה אמזון משמשת בעיקר כפלטפורמה למכירת מוצרים וסליקה וכערוץ שיווק.

Fulfillment by Amazon) FBA) – באופציה זאת אמזון למעשה אחראים גם לשליחת המוצר ללקוח תוך כדי שימוש במערך הלוגיסטי הייחודי שאמזון בנו.

התהליך מפשט משמעותית את תהליך ניהול העסק על ידי כך שהמוכרים פשוט שולחים את הסחורה שלהם למחסנים של אמזון ובכל פעם שיש הזמנה של המוצר מלקוח – אמזון דואגים למיין, לארוז ולשלוח את המוצר ללקוח במהירות.

שימו לב שנכון להיום אין לאמזון מחסנים בישראלים ולכן אופציית ה FBA עדיין לא אפשרית למי  שרוצה למכור לישראלים, האופציה היחידה האפשרית כיום למי שרוצה למכור לוקאלית היא הראשונה (FMB), כלומר המוכר צריך לדאוג לשליחת המוצר ללקוח.

עם זאת מוכרים ישראלים שרוצים למכור ללקוחות אמריקאים/אירופאים יכולים להשתמש באופציית ה FBA ולתת לאמזון את האחריות לשליחת המוצרים ללקוחות מחו"ל.

ניתן גם לשלב בין האופציות, כלומר לשלוח סחורה למחסנים של אמזון ולהגדיר שלקוח אמריקאי יקבל את המוצר דרך המחסנים של אמזון ולקוח ישראלי יקבל את המוצר ישירות מהמוכר.

בנוסף חברת סיילאקספרס סגרה שיתוף פעולה עם חברת איגולד  – אחת מחברות הלוגיסטיקה הגדולות בישראל – ומאפשרת למוכרים שרוצים למכור באמזון לשלוח את הסחורה למרכז לוגיסטי רובוטי מיוחד שידאג לאספקת המוצרים לבית הלקוח לפי הכללים של אמזון בלי צורך של התערבות הספק.

כמה עולה למכור באמזון?

שלא כמו הרבה פלטפורמות אחרות אמזון לא גובים כסף על העלאת מוצרים לפלטפורמה אלא רק תשלום חודשי של 40$ על חשבון מוכר (ניתן גם להימנע ממנו אם אתם בתחילת הדרך ולעבוד בחשבון חינמי שמוגבל מבחינת האופציות שבו) ועמלת מכירת מכל מוצר שמכרתם באתר בגובה ממוצע של 15% (תלוי בקטגוריה של המוצר) ממחיר המכירה.

מי שמשתמש במחסנים של אמזון כדי לאחסן ולשלוח את הסחורה ללקוחות ישלם עמלה נוספת שיכולה להגיע ל 30 אחוז ממכיר המכירה של המוצר – בהתאם לגודל ולנפח של המוצר.

ומה עם המע"מ?

מכירה בישראל חייבת כמובן במע"מ, אך נכון להיום אמזון לא מפרידים את המע"מ מהמחיר ללקוח ולוקחים את עמלת המכירה (15 אחוז) מהמחיר כולל מע"מ ללקוח המשמעות היא שעמלת אמזון בפועל – למוכר שהוא לא עוסק פטור גבוהה מ 15 אחוז, שכן אם למשל מכרתם ב 100 דולר, הכנסתם רק 85.4 (לאחר הורדת המע"מ)  אך תשלמו עמלה של 15 מהברוטו – כלומר 15 דולר.

איך מקבלים את התשלום על המכירות?

אמזון גובה את התשלום על המוצר מהלקוח ומעבירה לכם אחת לשבועיים תשלום על סה"כ המכירות בתקופה פחות עמלות האחסון, שילוח והטיפול של אמזון.

נכון להיום אמזון לא מעבירים כסף לחשבונות בנק ישראלים ולכן תצטרכו חשבון בנק אמריקאי  או אנגלי.

חברה שאין לה חשבון אמריקאי יכולה לפתוח בקלות חשבון בנק אמריקאי וירטואלי באמצעות חברת פיוניר – המאפשרת לכל אחד לקבל חשבון אמריקאי שמותאם לאמזון בלי להשקיע מאות דולרים.

איך מתחילים למכור באמזון ישראל?

על מנת למכור באמזון יש צורך בחשבון מוכר באתר האמריקאי של אמזון  (כרגע אין אתר ישראלי נפרד לאמזון).

לאחר שפתחתם חשבון תצטרכו להגדיר את האופציה למכור ללקוחות בישראל, על מנת לעשות זאת גשו מתוך חשבון המוכר שלכם למסך shipping setting ובמידה והזנתם כתובת עיסקית ישראלית בפתיחת החשבון תקבלו את האופציה לאפשר מכירה לישראלים במסך הבא:

shipping

השלב הבא הוא להגדיר תוך כמה ימים אתם מתחייבים לספק את הסחורה ללקוח ישראלי, כאן נכון לעכשיו יש 2 אופציות : 2-3 ימים או 3-5 ימים.

שימו לב כי אמזון מאוד קפדנים בנושא, אם התחייבתם על ימי שילוח ולא תעמדו בזה חשבון המוכר שלכם עלול להיות בסכנת סגירה, לכן חשוב מאוד שתוודאו לפני הפעילות שאתם אכן יכולים לספק את המוצר בזמן שהתחייבתם.

בחירה של האופציה המהירה יותר (2-3 ימים) תגדיל לכן מן הסתם את המכירות אך גם תחייב אתכם לעמוד בלוח זמנים קצר יותר מרגע ההזמנה.

אמזון גם מחייבים אתכם להעלות לאתר מספר מעקב על כל הזמנה – תוך 48 שעות מרגע ביצוע הזמנה ע"י לקוח.

השלב הבא הוא להעלות את מוצרים שלכם למכירה, זה החלק החשוב ביותר שכן דף המכירה שלהם  (שנקרא "ליסט" ) הוא למעשה "החנות" שלכם והוא מה שיקבע אם לקוחות יקנו מכם את המוצר.

על מנת להעלות מוצר יש לגשת ל inventory  >>> Manage inventory >> Add a product

כעת תצטרכו להכניס מספר מזהה של המוצר שלכם (לרוב מס upc ) – אם אתם מעלים מוצר שכבר קיים באמזון (לדוגמא דגם ספציפי של נעל נייק) תועברו לקטלוג של אמזון (פרטים בהמשך) ושם תזינו את המחיר שאתם מציעים ואת ימי המשלוח, במידה ואתם מעלים מוצר חדש או מוצר קיים אבל בעברית תתבקשו להעלות פרטים ותמונות על המוצר ולמעשה תקימו דף מכירה חדש בקטלוג של אמזון.

כמה נקודות חשובות בנושא העלאת מוצרים למכירה באמזון:

הקטלוג של אמזון

המטרה של אמזון היא להיות חנות אחת גדולה בה נמצאים כל המוצרים בעולם, וזאת באמצעות קטלוג מוצרים ענק שמתעדכן במליוני מוצרים כל חודש, לכן הם מכוונים שכל מוצר (מק"ט) יופיע פעם אחת בפלטפורמה כאשר לקוח יכול לראות את כל המוכרים שמוכרים את המוצר הספציפי הנ"ל, זהו מבנה שמזכיר יותר אתרי השוואת מחירים כמו  זאפ ופחות אתרי מרקטפלייס כמו עליאקספרס ואיביי ששם תוכלו לראות את אותו המוצר בעשרות ליסטים שונים.

לדוגמא אם נחפש באמזון את משחק הלגו דגם 75172  (מלחמת הכוכבים), נקבל דף מכירה אחד של המוצר, הכולל כותרת, תמונות ותיאור של המוצר, כאשר ניתן לראות בתחתית התמונה כי יש 56 מוכרים שמוכרים את המוצר הנ"ל, לחיצה על המספר 56 תפתח רשימה של כל המוכרים שמוכרים את הלגו הספציפי הנ"ל :

ss

המוכרים ממוינים לרוב לפי המחיר והדירוג שלהם, מה שמקל מאוד על הרוכש לרכוש מהספק שנותן לו את המחיר המשתלם ביותר עבורו, אם לקוח ישראלי יחפש את הלגו הזה סביר מאוד להניח שהתוצאות הראשונות שהוא יקבל יהיו של מוכרים ישראלים.

מי שאחראי על התמונות והטקסטים בדף המוצר הנ"ל הוא המוכר הראשון שהעלה את המוצר למכירה או המותג עצמו, המשמעות היא שאם אתם רוצים למכור מוצר שהוא מותג או שיש מוכרים אחרים באמזון שמוכרים בדיוק את אותו המוצר מאותו המותג – אין לכם שליטה על דף המוצר (תמונות טקסטים, כותרת ) אלא רק על המחיר של המוצר.

לעומת זאת אם אתם מוכרים מוצר ייחודי שיש רק לכם או מותג שלא קיים עדיין באמזון באחריותכם להעלות לאמזון את כל הפרטים על המוצר כולל כותרת, תמונות, תיאור של המוצר וכו'.

דף מוצר איכותי

במידה ואתם היחידים שמוכרים את המוצר שלכם אתם גם אחראים לדף המכירה שלו, דף המכירה הוא החלק החשוב ביותר כשמעלים מוצר לאמזון שכן הדף הוא למעשה חלון הראווה למוצר שלכם – דף שכתוב ונראה טוב יגדיל את אחוזי ההמרה בחנות שלכם ואת המכירות.

להבדיל ממכירה בחנות אינטרנטית כאן אין לכם שליטה על הנראות של הדף ועל סדר הפריטים בו אלא רק על התוכן והתמונות שיכנסו לתבנית הקבועה של דף מכירה באמזון, דף מוצר כולל את האלמנטים הבאים:

כותרת של המוצר:  כאן חשוב להכניס את מילות המפתח העיקריות שרלוונטיות למוצר שלכם – חישבו מה אנשים שהמוצר שלכם רלוונטי אליהם יקלידו באמזון כשהם יחפשו אותו.

תמונות המוצר: החלק החשוב ביותר בדף המכירה שלכם – אמזון מאפשרים להעלות עד 9 תמונות של המוצר, כאשר התמונה הראשית היא כמובן החשובה ביותר.

אמזון דורשים שהתמונה הראשית תהיה תמונה ברורה של המוצר על רקע לבן ללא שום תוספות (של דוגמנים, אווירה וכו')

בולטים:  5 נקודות על המוצר שלכם, כאן אנו מציעים לכתוב את היתרונות של המוצר שלכם על פני המתחרים ולפרט מה התועלות שיהיו לרוכשים מהמוצר, גם כאן כדאי להכניס כמה שיותר מילות מפתח.

תיאור מוצר: אזור בו תוכלו להכניס תיאור מפורט יותר על המוצר שלכם, יש שני סוגי תיאורים: תיאור טקסט פשוט: בו תוכלו לרשום טקסט על המוצר כפי רצונכם, ותיאור מתקדם יותר בשם ebc – הכולל גם תמונות נוספות ומתאפשר למי שהמותג שלו רשום באמזון -מה שדורש סימן רשום על המותג שלכם.

סיכום הצעדים שעליכם לעשות על מנת להתחיל למכור באמזון ישראל:

  1. פתיחת חשבון בנק וירטואלי ב פיוניר – אלא אם כן יש לכם כבר חשבון אמריקאי או אנגלי
  2. פתיחת חשבון מוכר באתר com
  3. העלאת המוצרים שאתם רוצים למכור לאמזון – רוב המוצרים יופיעו למכירה באופן מידי, בחלק מהקטגוריות כמו ביוטי ואופנה תדרשו לספק אישורים נוספים על המוצרים שאתם רוצים למכור לפני שהמוצרים יופיעו כזמינים לרכישה.
  4. להגדיר בחשבון את המדינ/ות בהן רוצים למכור: רק ישראל, ישראל וארה"ב או רק ארה"ב
  5. להתחיל לקדם את המוצרים (פרטים בהמשך)

לאחר שתתבצע הזמנה מלקוח אתם תקבלו מייל עם פרטי ההזמנה ותצטרכו לספק את המוצר ללקוח בפרק הזמן בו התחייבתם עם העלאת המוצר.

איך ניתן לקדם את המוצר שלנו באמזון ולקבל יותר מכירות?

העלאת מוצר לאמזון היא לרוב רק החלק הראשון בתהליך, בכל חודש מאות אלפי מוצרים חדשים נוספים לפלטפורמה ונוכחות באמזון לא בהכרח מבטיחה מכירות, ברוב המקרים נצטרך לעשות עבודה אקטיבית על מנת לקדם את המוצר באמזון ולחשוף אותו בפני כמות גדולה של רוכשים, התהליך דומה מאוד להקמת אתר אינטרנט  – לא מספיק להקים אתר אלא צריך גם לקדם אותו בגוגל על מנת להגיע לעמודים הראשונים של התוצאות.

באמזון כמו בגוגל יש 2 סוגי קידום אפשרים: הראשון הוא קידום אורגני, כלומר שימוש במילות מפתח נכונות ואופטימיזציה על מנת להגיע לדפי התוצאות הראשונות על המילים שעליהן אנו רוצים להתברג (לדוגמא: " שמפו טבעי לשיער גלי "), והשני הוא קידום ממומן – קמפיינים פנימיים באמזון שיאפשרו לנו לבחור עבור אלו מילות מפתח אנו רוצים להופיע בעמוד הראשון בתמורה לתשלום עבור כל הקלקה על המודעה שלנו.

שימו לב שאם אתם מוכרים רק לישראל נכון לעכשיו אין צורך בפעולות קידום שכן התחרות עדיין נמוכה מאוד ולכן מי שיחפש מוצר שרלוונטי אליכם כנראה יגיע כבר לדף שלכם.

בנוסף אם אתם מוכרים מותג מוכר שכבר נמכר יפה באמזון – אתם למעשה "רוכבים" על הקידום האורגני של דף המכירה המקורי ואין צורך כמעט לבצע עוד פעילויות שיווקיות.

 

אנו בסיילאקספרס – בעלי תג האיכות היוקרתי מאמזון – גאים להוביל כבר שנים את מהפכת המסחר האלקטרוני ולסייע למותגים רבים למכור באמזון ובאתרים עצמאיים, אנו מבצעים מחקרי שוק, הקמת חנויות ותפעול מלא של החנות ושל הפעילות השיווקית.

ליצירת קשר ובחינת אופציה לשת"פ לחץ כאן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הדרכות

  • מאפס ל 480,000 ש"ח מכירות תוך שבועיים – לאתר איקומרס חדש
  • מדריך לפתיחת חנות באינסטגרם (מעודכן 2020) –  instagram shoppingמדריך לפתיחת חנות באינסטגרם (מעודכן 2020) – instagram shopping
  • קייס סטאדי: 43,000 מכירות מ 5500 ש"ח פרסום בפייסבוק + טיפים לקמפיין מוצלחקייס סטאדי: 43,000 מכירות מ 5500 ש"ח פרסום בפייסבוק + טיפים לקמפיין מוצלח
  • המדריך לפרסונליזציה באיקומרס – איך לחסוך בתקציב השיווק ולהגדיל את אחוזי ההמרה באתרהמדריך לפרסונליזציה באיקומרס – איך לחסוך בתקציב השיווק ולהגדיל את אחוזי ההמרה באתר
  • קייס סטאדי: איך הגדלנו את הרווחיות בחנות איקומרס בעשרות אחוזים בלי להגדיל את תקציב השיווק?קייס סטאדי: איך הגדלנו את הרווחיות בחנות איקומרס בעשרות אחוזים בלי להגדיל את תקציב השיווק?
© salexpress 2022
Accessibility by WAH