salexpresssalexpress
  • הדרכות איקומרס
  • השירותים שלנו
  • קורסים
  • אמזון בוסט
  • צור קשר
טיפים למסחר אלקטרוני בימי קורונה

טיפים למסחר אלקטרוני בימי קורונה

מגפת הקורונה וההשלכות שלה יצרו לא מעט אתגרים ודאגות לבעלי חנויות אינטרנטיות כמו כמעט לכל המשק, אך היא גם מייצרת הזדמנויות בהוה ובעתיד לתחום.

במאמר זה (שיתעדכן עם ההתפתחויות ) רכזנו כמה טיפים חשובים הנוגעים לעולם האיקומרס וכן טיפים שיעזרו לכם להקטין את ההשפעות השליליות של המצב על העסק שלכם.

ההשפעה של הקורונה על עולם האיקומרס

נכון להיום אנו מזהים השפעה מנוגדת של המגפה על שוק האיקומרס בארץ ובעולם –בחלק מהנישות אנו רואים גדילה של המכירות ואפילו גדילה באחוזים שלא ראינו בעבר – בעיקר בנישות בתחום הבריאות וההיגיינה, מוצרי תעסוקה ופנאי עם דגש על מוצרים לילדים, מוצרים בסיסיים ומוצרי חובה כמו אוכל, ממתקים, ציוד לבית וכו'

לעומת זאת במוצרי מותרות ישנה ירידה שנובעת בעיקר מחשש הכלכלי שקיים כיום בכל העולם וכן מהעובדה שבעת משבר אנשים נוטים פחות להתעסק במותרות ויותר בניהול השגרה היומיומית שלהם ובהגבלות הנכפו עליהם.

הערכה היא שככל שיותר צרכנים ימשיכו להימנע ממקומות ציבוריים, הם יפנו יותר ויותר לקניות מקוונות כדי להשיג את המוצרים שהם צריכים. לדוגמא, JD.com, הקמעונאית הגדולה ביותר בסין, ראתה גדילה של פי ארבע במכירות של מוצרים נפוצים לבית לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

שקיפות.

גם בשגרה – שקיפות היא אחד המאפיינים החשובים ביותר שהצרכנים של היום מחפשים במותג. כשמדובר בווירוס הקורונה, מענה באופן יזום לתסכולים וחששות של לקוחות (למשל עיכובים למשלוח, מוצרים שאינם מלאי, ניקיון המחסנים שלכם), יתמכו במוניטין של המותג שלכם ויעודדו את נאמנות הלקוחות.

ספרו לצרכנים על ההגנות שביצעתם ושאתם מבצעים כגון חיטוי המחסן, עבודה עם כפפות, סחורה ששמורה אצלכם עוד מלפני התפרצות הנגיף וכו'

אם יש לכם קשיים (למשל עיכובים במשלוחים או צורך להעלות מוצרים) – אל תפחדו לשתף את הלקוחות שלכם ובמקביל לראות כיצד ניתן לסייע להם.

 

הדגישו כיצד המוצר שלכם פותר את הבעיות העכשוויות של הלקוחות.

דווקא היום חשוב לתקשר בצורה ברורה את הערך של המוצר שלכם ללקוחות שנתקלים באתגרים ובעיות חדשות עקב המצב הנוכחי.

הבעיות יכולות להיות ישירות או עקיפות לקורונה ואתם צריכים לנסות להציג פתרונות לבעיות האלו כגון:

  • פתרונות ומוצרים שיעזרו ללקוחות לשמור על הגיינה טובה יותר ובריאות טובה יותר.
  • תעסוקה ארוכת טווח לילדים. (נישות של עשה זאת בעצמך ומשחקי יצירה גדלות בצורה מטורפת בימים האלו)
  • ביטול הצורך לצאת החוצה ולהסתכן על ידי כך שאתם מגיעים עד אליהם הביתה.
  • חסכון בכסף שחשוב להרבה אנשים בזמן הזה.
  • סיוע בשמירה על אורך חיים בריא ותקין גם בבידוד (מוצרי כושר, תזונה, מדיטציה, הרגעה)
  • שיפור המצב רוח על ידי מוצרי מותרות ופנאי (תכשיטים, בגדים, מצעים)
  • שיפור התחושה בבית (ריהוט, אקססוריז, נוי)
  • החלפה של שירותים שאנשים היו רגילים לקבל מחוץ לבית וכעת לא יכולים (קוסמטיקה, טיפוח )

הגדילו את הפרסום כל עוד אתם יכולים וריווחים.

מצד אחד אנשים מבלים יותר בבית -ללא עבודה-  ולכן נמצאים יותר ברשתות החברתיות, מצד שני הרבה מפרסמים בנישות גדולות (תיירות, פנאי, בילויים וכו') הקטינו משמעותית או הפסיקו את הפרסום – מצב שמקטין את עלויות הפרסום בכמעט כלל הערוצים.

לכן, נצלו את המצב על מנת להמשיך ולפרסם בעיקר בערוצים הרווחים שלכם שמייצרים לכם מכירות והכנסה.

 

הציעו חבילות גדולות.

בגלל ההימנעות של האנשים לצאת החוצה ולקנות באופן יומי, הרבה יעדיפו לקנות כמה שיותר מוצרים ברכישה אחת.

במידה וזה רלוונטי בנישה שלכם שיקלו על ההצעות של בנדלים וחבילות מרוביי מוצרים שישמשו את הלקוחות שלכם לטווח כמה שיותר ארוך.

אנחנו רואים הצלחה מרובה באסטרטגיה הזאת בנישות כמו צעצועים ומוצרי יצירה(הורים מחפשים תעסוקת רבה לילדים) מוצרים לבית, מזון, היגיינה ואפילו בנישות שהן יותר מותרות כמו קוסמטיקה ואופנה.

 

השתמשו יותר באוטומציות ומיקור חוץ

בתקופה כזאת כולנו כבעלי עסקים עובדים קשה יותר ומנסים לחסוך ולנצל כל שקל אפשרי כדי להצליח לשרוד את החודשים הקרובים ואת המשבר שכנראה העולם יהיה בו בהמשך – לרוב אנו עושים זאת תוך כדי צמצום בעובדים ובכוח אדם, לכן זה בדיוק הזמן ללמוד להשתמש בצורה חכמה יותר באוטומציות ובמיקור חוץ שיעזרו לכם להגדיל את ההכנסות ולהקטין את ההוצאות במקביל.

אוטומציות יכולות להיות בשיווק – שימוש בכלים וטכנולוגיות שמטרתן לפרסם בצורה חכמה יותר ופרסונלית יותר, בשירות לקוחות – שימוש בצ'אטבוטים וכלים שונים לתקשורת עם הלקוחות, ובתפעול – העברת כמה שיותר פעולות ידניות הדורשות כוח אדם לתהליכים אוטומטים.

מיקור חוץ יוכל לסייע לכם להחליף כוח אדם שכיר בחוזים גמישים וזולים יותר בכמעט כל התחומים של העסק כגון ניהול התוכן, ניהול פרסום ממומן, רשימות דיוור, שירות לקוחות וכו'

במידה ותרצו את הסיוע שלנו אנו מעמידים את היכולות הגבוהות של הצוות שלנו לטובת עסקים הצריכים מיקור חוץ לפעילות השיווקית בעולמות האיקומרס

 

שירות לקוחות

לצערנו תחום שהרבה חברות מצמצמות בו כיום עקב המגבלות, אך החשיבות שלו רק גדלה כשמדובר באתרי איקומרס, דווקא היום עקב העובדה שללקוחות שלכם נכפה יותר זמן פנוי במקביל ליותר חששות שקיימות להם – תקבלו יותר ויותר שאלות על בטיחות, זמני שילוח, מבצעים וכו'

חזקו את מערך השירות לקוחות שלכם, נצלו אותו כדי להגדיל מכירות (רלוונטי לכל השנה) וספקו לנציגים שלכם הכשרה נוספת לטיפול בכל הפניות ברגישות המתאימה.

 

התערבו באוטומציות שלכם לפי הצורך

העלייה והאימוץ הנפוץ יותר של אוטומציה בתהליכי איקומרס שיפרה מאוד את האופן בו הופעלו ומיטבו אופטימיזציה של מסעות פרסום בתשלום, דיורים אוטומטיים, אפסלים באתר וכו'

עם זאת, האלגוריתמים לא לקחו בחשבון את המצב הנוכחי ולכן על מנת להמשיך להשיג את המטרות והיעדים שלכם יש צורך להתאים אותם לתקופה הנוכחית, יש לבדוק מה יעיל יותר ומה פחות כיום, לחדד את המסרים האוטומטיים והמתוזמנים כך שידגישו את המסרים שרלוונטיים להיום, לעדכן את אפשרויות המשלוח ולהציע אפסלים חכמים יותר בהתאם למצב.

 

הדרכות

  • מאפס ל 480,000 ש"ח מכירות תוך שבועיים – לאתר איקומרס חדש
  • מדריך לפתיחת חנות באינסטגרם (מעודכן 2020) –  instagram shoppingמדריך לפתיחת חנות באינסטגרם (מעודכן 2020) – instagram shopping
  • קייס סטאדי: 43,000 מכירות מ 5500 ש"ח פרסום בפייסבוק + טיפים לקמפיין מוצלחקייס סטאדי: 43,000 מכירות מ 5500 ש"ח פרסום בפייסבוק + טיפים לקמפיין מוצלח
  • המדריך לפרסונליזציה באיקומרס – איך לחסוך בתקציב השיווק ולהגדיל את אחוזי ההמרה באתרהמדריך לפרסונליזציה באיקומרס – איך לחסוך בתקציב השיווק ולהגדיל את אחוזי ההמרה באתר
  • קייס סטאדי: איך הגדלנו את הרווחיות בחנות איקומרס בעשרות אחוזים בלי להגדיל את תקציב השיווק?קייס סטאדי: איך הגדלנו את הרווחיות בחנות איקומרס בעשרות אחוזים בלי להגדיל את תקציב השיווק?
© salexpress 2022
Accessibility by WAH